Trening, Paprikabroiler og iHerb!

Etter jobb i dag har jeg vært på spinning med Kjell Erling på Family i Fredrikstad. Han er kjempeflink til motivere, og har bra musikk! Det er mange flinke spinning instruktører på Family asså.. men alle på hver sin måte;-) Jeg må få tatt bilder av damegarderoben også, den er bare blitt så lekker... nesten som å komme inn på et hotell/spa... Det har kommet 2 nye romaskiner også, så jeg får vel ta opp det igjen snart også. Tenkte å kjøre litt intervaller. Det eneste jeg svaner nå, er en Hack-Lift maskin - fordi jeg tror den kan være mer skånsom for kneet mitt enn knebøy og benpress. Får høre med Atle:-) Når det gjelder trappemaskinen, så har jeg ikke brukt den så mye - det er altfor slitsomt, haha!! Men fin hvis du vil teste melkesyra litt.

Etter spinning, ble det en kjapp styrkeøkt på overkroppen:

  • Sittende kabelroing i supersett med
  • Tricepspress tau
  • Nedtrekk med to håndtak i kabel i supersett med
  • Dips
  • Pull-ups med strikk

 

I kveld ble det paprika broiler på menyen. Det er en stund siden, og en av barndomsfavorittene mine:-) Oppskriften er fra mamma♥

  • 2-3 kyllinger (broilere som det står her i oppskriften)
  • 3 paprikaer (jeg tar da som oftest en rød, en gul og en grønn)
  • 1 stor løk
  • 3 store tomater
  • 1 knust hvitløksfedd
  • Kruspersille (en hel, stor potte)
  • 1/2 l fløte (jeg bruker Milda Extra 4% eller Vita matfløte. Mamma bruker kremfløte, hehe;-))
  • Salt, pepper, paprika og ingefær (best med fersk)
  • Revet ost

De ferdigstekte kyllingene renses for ben og legges i en stor langpanne/form. Stek skivet paprika og løk i olje/smørblanding med kruspersille og hvitløk. Spe med skivede tomater og hell over fløten. Krydre. Hell blandingen over kyllingen. Sett i ovnen på 200 grader til den blir gjennomvarn og osten har smeltet, ca 15-20 min. Serveres med ris og gjerne hvitløksbrød og paprika potetgull til også.

Nam, nam! Utrolig digg!:-)

Her får dere bilde - og jeg orker ikke å redigere og pynte rundt for å få det fint asså. Noen bloggere bruker jo en evighet bare for å få tatt bilder... ikke så nøye på det jeg!

Her er kyllingen ferdigplukket.

Og her er den helt ferdig:-) Jeg hadde visst sopp i også, veldig glad i det og putter det inn der jeg kan...

 

Har lagt inn en bestilling på iHerb i dag også - det er en stund siden... Helt tom for Questbarer - men har kjøpt i Sverige et par ganger, det er bare det at de ofte er utsolgt på Cookie Dough.

Også venter jeg på noe fra Funksjonell Mat. Gleder meg til å teste Fibersirup Gold. Har kun brukt Yaconsirup og Agave, så da får vi se hvordan denne smaker og ikke minst fungerer i bakst!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristine

Kristine

36, Fredrikstad

Er nå tilbake på trening for fullt. Med 2 barn, må ting planlegges nøye. Jeg debuterte i Athletic Fitness høsten 2011. Målet er å komme tilbake i enda bedre form! I mellomtiden har jeg blitt godkjent Fitness - og kroppsbyggerdommer. Det blir gøy å få være med på å påvirke utviklingen her. Er ellers lidenskapelig interessert i en sunn livsstil og hard trening. Jeg synes det er gøy å lage sunn, proteinrik og variert mat, samt proteinrike kaker og bakst. Har en datter på 1 år og en sønn på 7 år, samt en fantastisk mann, som jeg er så heldig å dele denne livsstilen med! Roger er Personlig Trener på Family Sports Club. Han har også tatt kurset Kost og Trening, og Kosthold og Helse på NIH. Familien har alltid førsteprioritet, og for å ha energi og overskudd til dem, er det viktig å opprettholde treningen og et sunt kosthold <3 På Instagram - kristinevinje

Kategorier

Arkiv

hits