Trening etter graviditet og fødsel

Ja, så lenge siden er det faktisk siden jeg blogga sist, at Amelia ikke var født enda.. Jeg hadde rett og slett fått nok av alle sosiale medier, samt at det var litt andre ting som hadde størst fokus. Følte bare ikke for å dele alt lenger, men nå savnet jeg altså bloggingen - mye fordi det er som en billedlig og levende dagbok for meg selv:-)

Amelia er 8 mnd allerede - og tilværelsen er bare helt herlig! Hun sover hele natta, er blid og fornøyd. Storebror er også veldig stolt og bare elsker å få henne til å le! Vi går på babysvømming hver torsdag - litt tregere i gang enn med storebror den gangen, men hun stortives i vannet. Plasker og ler:-) Aleksander svømmer på Rekruttlaget til Kongstensvømmerne og vil helst ikke gå glipp av en eneste trening. En dag i uka er det styrketrening med Nedre Glomma Turn, noe jeg synes er et flott supplement til svømmetreningen. I tillegg spiller han trommer en dag i uka. Mangler ikke på aktiviteter her i gården, men så lenge han trives og får slappet av flere dager, så hvorfor ikke? Fotball, som de fleste guttene i klassen hans går på, synes han ikke var noe gøy. Vi var på 2 treninger, men da han ikke fikk mål gadd han ikke det mer, hehe.. Bra han ikke følger strømmen, men velger det han selv vil!:-) 

Kos en søndagsmorgen i februar.

Så var det meg da.. Fødselen endte dessverre i keisernitt denne gang. En helt annen fødselsopplevelse enn med kun nåler og lystgass - så kan du velge, IKKE velg keisersnitt frivillig! Ved vaginal fødsel er det uansett riene som er verst, selve utpressingen er ikke vond, men bare helt fantastisk å få oppleve:-) Jeg ble i tillegg dårlig av spinalbedøvelsen og smertestillende i etterkant. Men pappa Roger fikk ha henne på brystet mens jeg lå på oppvåkningen. En fantastisk opplevelse for han!:-)

Det var ikke opp å hoppe få timer etter fødsel, og trening måtte jeg vente med til hun var ca 12 uker. Da begynte jeg forsiktig et par dager i uken og kun med lette vekter uten å trene magen. Ellers så ble det endel trilleturer. Aller mest lå vi på sofaen å så på Netflix, haha! Hun lå veldig mye på brystet mitt og sov, både natt og dag. Hver natt i 8 uker faktisk - og vi sov veldig godt begge to. Nå vil hun helst sove i sin egen seng, og det er bare å legge hun ned når hun er trøtt - så sovner hun raskt. Jeg er sikker på at nærhet og trygghet har gjort henne slik - hvorfor skal en baby gråte seg i søvn egentlig?! Ingen baby gråter på trass fordi de heller vil være oppe... Nok om det!

Fra januar har jeg vært tilbake i normal treningsmengde igjen, som er 4-5 dager pr uke. Det er som oftest 2 dager spinning og 3 dager styrketrening.

I går var jeg på spinning med Kjell Erling, i dag ble det en benøkt, samt pull-ups som jeg tar flere dager i uka.

8-10 reps og 4 sett.

Knebøy 50 kg (har begynt med dype knebøy og lettere vekter siden kneet ser ut til å tåle det)
Strake markløft 70 kg
Benpress 200kg
Utfall i Smith maskin 30 kg
Pull-ups (chins) 

Bildet under er fra Gran Canaria i februar. Her har vi (Anne, Monica og jeg) gått opp til korset:-D

Amelia fikk en egen seng i skyggen, storebror er stadig og hilser på:-)

Til slutt et par middagstips! Kjapt behøver ikke å være usunt..

Pannekaker laget av havremel, proteinpulver, gresk yoghurt/kesam, egg og melk. Mengden varierer ut i fra hvor mange jeg skal lage. Blir litt på slump til passe konsistens.

 

Kvernet kyllingkjøtt med revet squash, gulrot og søtpotet blandes med 1 egg. Formes og stekes som kjøttboller. Tilbehør er kikerter og fullkorn couscous. Barnevennlig og veldig godt! 

I ettermiddag skulle vi vært på Tusenfryd med jobben, men med det været her ble vi hjemme...

I går hadde vi forøvrig ovnsbakt laks, poteter, asparges, gulrot og brokkoli til middag. I dag blir det kokt kveite med grønnsaker og bulgur. Vi har som oftest fisk 3 dager i uka, og da mener jeg ikke fiskepinner og fiskeboller, hehe.. Kyllingwok med byggryn i morgen og Thai fiskesuppe torsdag:-) Fredag blir det sikkert Taco!

Er det forresten noen som har prøvd denne sjokoladen? Overraskende god! Anbefales:-) Den kan kjøpes i helsekosten eller her.

Ellers så har jeg akkurat mottatt en pakke med Elite Gold proteinpulver fra Norkost. Proteinpulver ikke noe som må brukes for å få resultater på trening, men jeg bruker det i mat/bakst, samt etter trening hvis jeg ikke skal hjem eller får spist den nærmeste timen.



Vi hørs! Har fått meg Mac, og jeg må foreløpig si at det er noe herk å sette seg inn i... blir nok endel mobilblogging isteden:-)

 

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kristine

Kristine

36, Fredrikstad

Jeg er nå gravid og treningen er derfor veldig annerledes om dagen. For å bygge et lite mirakel, kreves både mer mat og hvile - og jeg lytter alltid på kroppen. Jeg debuterte i Athletic Fitness høsten 2011. Målet er å komme tilbake i enda bedre form! I mellomtiden jobber jeg med å bli godkjent Fitness - og kroppsbyggerdommer. Er ellers lidenskapelig interessert i en sunn livsstil og hard trening. Jeg synes det er gøy å lage sunn, proteinrik og variert mat, samt proteinrike kaker og bakst. Har en sønn på 6 år og en fantastisk mann, som jeg er så heldig å dele denne livsstilen med! Roger er Personlig Trener på Family Sports Club. Han har også tatt kurset Kost og Trening på NIH. Gutta mine betyr alt for meg, og nå snart ei lita tulle.. <3 På Instagram - kristinevinje

Kategorier

Arkiv

hits